‘Never waste a good crisis’

De Britse oorlogspremier Winston Churchill sprak deze wijze woorden ongeveer 75 jaar geleden al: vergooi nooit de kansen die elke goede crisis te bieden heeft! 

 Voor een groot aantal van onze relaties heeft het coronavirus effect op hun corebusiness, omdat hun onderneming tijdelijk gesloten is of omdat hun eindafnemers op dit moment bijvoorbeeld wat twijfelachtig zijn in deze onzekere tijd. Omzetten lopen terug, winsten verdampen en de noodmaatregelen vliegen onze klanten om de oren. 

 Hoe vervelend dit ook is, we zien juist bij onze klanten dat dit wel ruimte geeft om eens goed over hun business te gaan nadenken en te kijken hoe ze hun afzet, productie en logistiek het beste kunnen gaan plannen. Een ding is zeker: de effecten van de coronacrisis zullen lang merkbaar zijn, maar daar kun je nu slim op in spelen. Wij ondersteunen een aantal van onze klanten om hun hele business- en verdienmodel onder de loep te nemen en kijken waar het efficiënter en financieel beter kan. In de kern verandert er natuurlijk niets want zij blijven bijvoorbeeld die horecaondernemer, die vervoerder of die sportschoolhouder.  

 Wat willen jouw klanten? 

Wat we daarnaast zien, is dat er ondernemers zijn die ‘uit angst’ handelen en ‘hun kop in het zand steken’. In de praktijk hebben we mogen ervaren dat dit vaak niet de juiste strategie is. Misschien zijn jouw (toekomstige) klanten wel heel onvoorspelbaar en verrassend 

Om erachter te komen wat jouw klanten willen, is het raadzaam dus ook daadwerkelijk te achterhalen hoe jij toegevoegde waarde kan leveren en hoe jij aan die vraag kan voldoen. Misschien moet je naar een andere doelgroep kijken, of moet je een ander verkoopkanaal (bijvoorbeeld online) inschakelen. Dit is namelijk juist de tijd om jouw koers opnieuw te bepalen. De bestemming blijft gelijk, alleen de koers verandert! 

 Ben jij een winnaar? 

Zoals je op de teampagina van Tripolis Business Support kunt zien is mijn lijfspreuk: Verliezers komen met excuses, winnaars met oplossingen. 

Een eerste kleine stap naar die oplossing is om met ons vrijblijvend te sparren over jouw kansen en mogelijkheden. Samen met Rob wil ik eens kijken waar voor jou die kansen liggen. Niet geschoten is altijd mis. Kom in actie en stuur een mail naar Jo.Warnier@tripolissupport.nl zodat wij snel aan tafel kunnen om ook jou en jouw bedrijf de Winston Churchill van jouw branche te maken. 

 Stay safe.  

 Jo Warnier 

Senior Consultant Marketing & Sales 

 

 

Geef een reactie

(veiligheidstest) *